تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

معماری جذاب اقامتگاه بومگردی قشم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قشم یکی از جزیره‌های زیبای ایران است که مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان به آن‌جا سفر می‌کنند. انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی قشم را به یکی از نقاط بی‌نظیر ایران تبدیل کرده است. کافی است جستجویی ساده انجام دهید تا انواع تورهای قشم را در سایت‌های معتبری مانند علی بابا ببینید. یکی از ویژگی‌های خوب قشم این است که اقامتگاه‌ها و هتل‌های مختلفی برای اقامت مسافران دارد. رزرو بومگردی قشم یکی از حالت‌هایی است که در سال‌های اخیر میان مسافران، طرف‌داران بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم درباره اجاره این نوع از اقامتگاه در قشم و معماری منحصربه‌فرد آن توضیح دهیم. اگر به قشم سفر می‌کنید یا دوست دارید درباره اقامتگاه‌های بومگردی جزیره قشم اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما این مقاله را بخوانید و آن را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید.

اقامتگاه بومگردی قشم

رزرو اقامتگاه بومگردی قشم

قشم زیبا است و جاهای دیدنی زیادی در آن وجود دارد. به نظر ما بهترین سفر سفری است که آگاهانه و با برنامه‌ریزی دقیق اتفاق بیفتد. این بدان معنی است که قبل از سفر به‌خوبی بدانید که کجا می‌روید، کجا می‌مانید و از ویژگی‌های محل اقامت خود اطلاع داشته باشید. موضوع اصلی سفر به قشم و اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی، بازدید از مردم، فرهنگ و آداب‌و‌رسوم یک منطقه است. شما می‌توانید هنگام سفر به قشم انواع هتل‌ها را برای اقامت رزرو کنید ولی رزرو بومگردی قشم شما را در سفری چندروزه سریع‌تر و بهتر با مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا می‌کند. اهالی هنر و معماری قطعا می‌دانند که یکی از بهترین مقصد‌ها برای سفر آن‌ها، جزیره قشم است.

اقامتگاه بومگردی قشم

خانه‌ها و اقامتگاه‌های سنتی قشم یکی از بهترین مناظری هستند که سال‌ها علم هنری و معماری شما را جلو می‌برد. اگر از تماشای سازه‌ها و هنرهای قدیمی هم لذت می‌برید، سفر به قشم، سفری رویایی برای شما خواهد بود. یکی از جاهایی که راحت‌تر و ملموس‌تر امکان برقراری ارتباط با سازه‌های قدیمی برای شما فراهم شده است، اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواهد بود. ادامه مقاله را بخوانید تا معماری خانه‌ها و اقامتگاه‌ها بوم‌گردی جزیره قشم بیشتر آشنا شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری سنتی در جزیره قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس به شمار می‌رود. این جزیره به شکل طبیعی خود حفظ شده است. این جزیره بزرگ و زیبا توسط چندین جزیره کوچک (جزایر ناز) احاطه شده است که در جزرومد با جزیره‌ای بزرگ به هم متصل می‌شوند. یکی دیگر از پدیده‌های منحصر‌به‌فرد این جزیره، بزرگ‌ترین جنگل حرا در خاورمیانه است. بیش از 150 گونه پرنده در جنگل دیده می‌شود. اما هنگام سفر به قشم، برای دیدن چیزهای جدید حتما لازم نیست به جنگل حرا بروید. از لحظه ورود به اقامتگاه، دیدنی‌ها برای شما شروع می‌شوند. حال و هوای مردم خون‌گرم و بشاش جنوب را می‌بینید، سبک زندگی ساده را خواهید دید و چند روزی را با شادی‌ها، نگرانی‌ها و ترس‌های این مردم سپری می‌کنید.

غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر جنوبی بخورید، به موسیقی جنوبی گوش دهید و با تجربیات فراوان به خانه بازگردید. یکی از ویژگی‌های مثبت اقامتگاه‌های بومگردی قشم مجهز بودن اکثر آنها به اینترنت، داشتن راهنمای تور و کارکنان مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی است که سفر به قشم را برای گردشگران خارجی نیز تسهیل کرده است.

اقامتگاه بومگردی قشم

معماری اقامتگاه بومگردی قشم

یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به اقامتگاه مورد‌توجه گردشگران قرار می‌گیرد، معماری متفاوت و سنتی آن نسبت به سایر اقامتگاه‌های قشم است. به‌عنوان‌مثال اتاق‌های خوابگاه فردیس به شکل سانروف و گنبدی ساخته شده‌اند. این اتاق‌ها به دلیل ساختار سانروف شکلی که دارند طبیعتا هوای مطبوعی را در فضا ارائه می‌دهند. این موضوع باعث خواهد شد که در روزهای گرم سال حتی در داخل اتاق‌ها خنک باشد. اقامتگاه فردیس شش سانروف با حداکثر ظرفیت پنج نفر دارد. البته به گفته گردشگران فضای سانروف بیشتر برای چهار نفر مناسب است. برای رزرو بومگردی قشم می‌توانید در سایت علی بابا درباره آن‌ها بیشتر بخوانید و تصاویر آن‌ها را دقیق‌تر بررسی کنید.

کف اتاق‌ها فرش شده است و کف‌خواب هستند. هر کدام از کپرها مجهز به حمام اختصاصی، توالت و امکانات سرمایشی و گرمایشی هستند. اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی اقامتگاهی با قدمت 25 سال در قلب روستای درام قشم است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا در طول سفر خود زندگی در خانه‌های بومی جنوب را تجربه کنند. این روستای کاهگلی با مساحتی حدود 350 متر و در دو طبقه 10 اتاق با امکانات خواب دارد. چهار حمام ایرانی و فرنگی و یک آشپزخانه مشترک در این‌جا وجود دارد. البته اتاق‌ها امکانات خصوصی ندارند. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی جنوبی را امتحان کنید، غذای مورد‌علاقه خود را در استراحتگاه از قبل سفارش دهید.

سخن آخر

یکی از بهترین محل‌های اقامت در قشم، اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. در این مقاله به برخی از مزایای اقامت در این محل‌ها اشاره کردیم. نمونه‌هایی هم از اقامتگاه‌‍های بوم‌گردی قشم از برخی از جهت‌های معماری بررسی شدند. البته تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم زیادی هستند و بهتر است درباره هرکدام به‌صورت جداگانه بررسی‌هایی انجام شود. برای این موضوع می‌توانید سری به سایت علی بابا بزنید و اطلاعات به‌روز را از آن دریافت کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *