تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

جاهای تفریحی قشم | آشنایی با تفریحات هیجان‌ انگیز و پرهیجان سواحلی این جزیره 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 وقتی حرف از جزیره قشم می‌شود به یاد تفریحات هیجان‌ انگیز و پرهیجان سواحلی این جزیره می‌افتیم. با این‌ حال، جزیره قشم به دلیل طبیعت بکر و شگفت‌ انگیزی که دارد، به‌ عنوان یکی از جذاب‌ ترین مقاصد گردشگری در ایران و تفریحات قشم شناخته می‌شود. دره ستارگان، جزایر ناز و تنکه چاه کوه با داشتن آب‌های شفاف، سنگ‌ های غریب‌ الشکل و نور پراکنده در طول روز، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی در جزیره قشم هستند. همچنین، اگر به دنبال تجربه ماجراجویی هستید، با صعود به قله‌های جبل‌ القشم و کوه‌هایی مانند کوه هارنا، می‌توانید از چشم‌اندازهای فوق‌ العاده پایین‌تر لذت ببرید. دراین مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین جاهای تفریحی قشم آشنا کنیم.

پاراسل قشم؛ از مهیج‌ترین تفریحات قشم

 پاراسل قشم، به دلیل داشتن آب‌ های آرام و صاف، برای افرادی که به تجربهٔ احساس آزادی و شادی از پرواز و چتر سواری علاقه‌ مند هستند، بسیار جذاب است و پرواز با پاراسل بر روی آب‌های نیلگون، به‌عنوان یکی از تفریحات قشم، شناخته شده است. پرواز با پاراسل در قشم در طول سال قابل‌انجام است، اما به دلیل شرایط جوی و هوایی، فصل بهار و تابستان به‌عنوان بهترین فصول برای انجام این فعالیت شناخته شده‌اند. در فصل بهار و تابستان، هوا به‌طورکلی آرام و صاف است و شرایطی برای پرواز با پاراسل بر روی آب مناسب وجود دارد.

 حال می‌پرسید این فعالیت چگونه انجام می‌شود؟ در پرواز با پاراسل بر روی آب، پاراشوت شما به‌وسیلهٔ موتور قایق که در پشت آن نصب شده است، پر شده و شما را به بالا می‌کشاند. سپس با کنترل چتر، به ارتفاع و فاصلهٔ دلخواه خود برای پرواز بر روی آب می‌رسید. این فعالیت به‌صورت دونفره یا سه‌نفره انجام می‌شود و حداقل سن از 16 تا 18 سال است.

جاهای تفریحی قشم

قایق سواری از تفریحات جزیره قشم

 قایق‌سواری یکی از پر طرفداترین تفریحات قشم است که از قدیم وجود داشته و همواره جزء تفریحات آبی محبوب در این جزیره بوده است. این فعالیت، به دلیل طبیعت زیبای این جزیره، مناظر زیبای دریا و ساحل را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از قایق‌هایی که برای تفریح در قشم استفاده می‌شوند، تندرو هستند و معمولاً با سرعت بالا به سمت موج‌های آب حرکت می‌کنند. همچنین، بسیاری از این قایق‌ها دارای موتور هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری حرکت کنند و در اثر آن، قایق‌سواران می‌توانند از حس معلق بودن و هیجان فوق‌العاده‌ای که از این تجربه به دست می‌آید، لذت ببرند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 اما باید توجه داشت که در صورتی که قایق‌سواری به‌شدت تند باشد، باید از تجهیزات ایمنی مانند سربالایی، کلاه و لباس شنا استفاده کرد و از این امر مطمئن شد که ایمنی شما در هنگام قایق‌سواری حفظ می‌شود. این فعالیت برای همه سنین مناسب است؛ ولی قیمت کلی آن را نمی‌توان بیان کرد، بااین‌حال می‌توان این فعالیت را از یک نفر تا چهار نفر انجام داد.

جاهای تفریحی قشم

اسکوتر زیردریایی یکی دیگر از تفریحات آبی قشم

 اسکوتر زیردریایی یک وسیله جذاب و مناسب برای افرادی است که به دنبال یک تجربه خارق‌العاده در دنیای زیر دریا هستند و به همراه خانواده و دوستان خود می‌خواهند این تجربه را به اشتراک بگذارند. با استفاده از این وسیله، شما می‌توانید به‌راحتی در اعماق آب شناور شده و به زیبایی‌های زیردریایی نگاه کنید، بدون اینکه نیازی به مهارت شنا داشته باشید، چرا که این فعالیت همراه با مربی‌های باتجربه انجام می‌پذیرد.

جاهای تفریحی قشم

جت اسکی از محبوب‌ ترین تفریحات آبی قشم

 جت اسکی یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی تفریحات قشم محسوب می‌شود که در طول سال در سواحل مختلف جهان، از جمله قشم، برگزار می‌شود. اگرچه جت اسکی یک ورزش هیجان‌انگیز است، اما قبل از شروع به انجام این ورزش، بهتر است از تجهیزات ایمنی مناسب مانند کلاه، لباس شنا و جت‌اسکی‌های مجهز به سیستم‌های ایمنی استفاده کرد. برای شرکت در فعالیت‌ها، بیشترین سن پذیرفته شده ۱۸ سال به بالا است. بااین‌حال، بعضی از مراکز تفریحی ممکن است سن حداقلی متفاوتی را برای شرکت در این فعالیت‌ها تعیین کرده باشند.

اسکی روی آب از تفریحات قشم

 اسکی روی آب یک فعالیت هیجان‌انگیز و خطرناک از تفریحات قشم است که نیاز به تجربه و مهارت دارد و برای انجام آن باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کرد؛ اما با این فعالیت حس لذت سرعت را کسب خواهید کرد. برخی از تجهیزات ایمنی و وسایل موردنیاز برای انجام اسکی عینک مخصوص، طناب، جلیقه نجات و اسکی است. برای انجام این فعالیت، از ساعت 10 صبح تا ساعت 4 بعدازظهر می‌توانید مراجعه کنید و مدت‌زمان استفاده از جت اسکی بین 10 تا 15 دقیقه هست.

جاهای تفریحی قشم

فلای بورد؛ تجربه‌ی پرواز روی آب

 فلای بورد یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های تفریحی در قشم است که اگر به قشم بروید و این فعالیت را انجام ندهید مأیوس خواهید برگشت چرا که حس بی‌نظیر پروازکردن به شما دست خواهد داد. در این فعالیت، شما با استفاده از یک برد و جت اسکی، قابلیت پروازکردن روی آب را دارید. فلای بورد یکی از تفریحات گران‌قیمت قشم به‌حساب می‌آید و برای علاقه‌مندان به تجربه فعالیت‌های هیجان‌انگیز و تمایل به پرواز روی آب، بسیار جذاب است.

جاهای تفریحی قشم

شاتل سواری از تفریحات قشم

شاتل سواری یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم به شمار می‌آید که با هزینه نسبتاً ارزانی قابل‌انجام است. در این فعالیت، شما با استفاده از یک شاتل یا قایق کوچک، به‌دوراز سواحل قشم حرکت می‌کنید و از مناظر زیبای دریا و جزیره لذت می‌برید. هزینه انجام این فعالیت در قشم بستگی به مدت‌زمان و تعداد نفراتی دارد که قصد انجام این فعالیت را دارند و این فعالیت گروهی هست که معمولاً 2 تا 4 نفر در شاتل قرار می‌گیرند. شاتل سواری به‌عنوان یکی از فعالیت‌های ساده و مهیج در قشم شناخته شده که برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی و دوستداران هیجان و امواج دریا، بسیار جذاب است.

جاهای تفریحی قشم

غواصی از تفریحات آبی قشم

 دیدن موجودات دریایی آرزوی خیلی از افراد است و در قشم این امکان وجود دارد که یکی از بهترین تفریحات قشم به‌حساب می‌آید. با انجام فعالیت غواصی در قشم، شما می‌توانید به دیدن انواع ماهی‌ها، شقایق‌دریایی، عروس دریایی، مرجان و صدف‌ها به طور نزدیک دست یابید و تجربه‌ای بی‌نظیر از زیبایی‌های زیرآبی دریا داشته باشید. برای انجام این فعالیت نیاز به مهارت خاصی ندارید چرا که با مربی‌های باتجربه راهی این تجربه هیجان‌انگیز خواهید شد. همچنین، قشم به دلیل آب‌وهوای گرم و آرامش‌بخش، یکی از بهترین مقاصد برای غواصی در ایران است.

پارک آبی قشم از بهترین مراکز تفریحات قشم

 پارک آبی قشم یکی از پارک‌ های معروف و باکیفیت ایران است که در جزیره قشم، در همسایگی خلیج‌فارس واقع شده است. این پارک آبی در سال ۱۳۹۲ به‌صورت رسمی افتتاح شده و با ارائه انواع تجربه‌های آبی، یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای تفریح و سرگرمی در ایران است که جزء تفریحات قشم به‌حساب می‌آید. پارک آبی قشم با وجود مساحت نسبتاً کوچک خود، انواع اسلایدرهای آبی، برج‌های پرش، استخرهای موج‌ساز، استخرهای آبگرم، رودخانه مجازی و انواع بازی‌های آبی دیگر را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. همچنین، در این پارک آبی، امکاناتی مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های مختلف نیز وجود دارد.

جاهای تفریحی قشم

پارک زیتون از معروف‌ترین پارک های قشم

 پارک زیتون قشم یکی از محیط‌ های سرسبز و باصفا در جزیره قشم است که به‌ عنوان یکی از گزینه‌ های اصلی برای استراحت و تفریحات قشم شناخته می‌شود. این پارک در منطقه زیتون که در جنوب جزیره واقع شده است، با گیاهان و درختان زیبا و سبز، فضایی دل‌نشین و شاداب را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده و شامل امکاناتی مانند میز پیک‌نیک، فضای باز، زمین‌بازی، فروشگاه‌های محلی و همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف است و مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری نیز وجود دارد که باعث می‌ شود بازدیدکنندگان بتوانند از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرند.

جنگل حرا

 در جنوب جزیره قشم واقع شده و به علت داشتن انواع گوناگون درختان مانند بن خشک، درخت بادام، درخت زیتون و… به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری معروف ایران و تفریحات قشم شناخته می‌شود. این جنگل بیشتر در منطقهٔ سواحلی و در نزدیکی آب‌ های خلیج‌ فارس قرار دارد و برای دیدن آن باید با قایق به آب‌ های شور خلیج‌ فارس بروید. این جنگل در بخش‌هایی از خلیج‌فارس که دارای عمق کم و آب گرم هستند، رشد می‌کند و به علت داشتن ریز شکن‌های طبیعی و شکل‌گیری چندین جزیره کوچک درون جنگل، این منطقه به یکی از مقصدهای موردعلاقه برای علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌ زیست تبدیل شده است.

جاهای تفریحی قشم

کلام آخر

 جزیره قشم دارای جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی فراوانی است که تفریحات متنوعی را برای گردشگران فراهم می‌کند. بالن‌بازی نیز یکی از تفریحاتی است که گردشگران می‌توانند با آن از فضای بالا، مناظر زیبای جزیره قشم را ببینند و تجربه‌ای فوق‌العاده داشته باشند؛ بنابراین، با وجود تفریحات متنوع و جاذبه‌ های زیبای جزیره قشم، بهتر است به مدت کافی وقت برای بازدید از آن‌ها در نظر گرفته شود و تا با خیال آسوده از جاذبه‌ها بازدید کنید. درضمن، اگر شما هم تجربه‌ای از این تفریحات بی‌ نظیر و بازدیدهای فرهنگی دارید با ما به اشتراک بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *