تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, همدان

دشت میشان الوند از جاذبه های توریستی و گردشگری همدان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دشت میشان ، پهنه ای به رنگ زمرد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی همدان درباره دشت میشان الوند که یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان بشمار می رود سخن خواهیم گفت.پس اگر قصد سفر به استان همدان را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ تراول همراه باشید تا با این دشت زیبا و توریستی بیشتر آشنا شوید.

دیدنی های طبیعی، برای مسافران جذاب هستند و علت اصلی بسیاری از مسافرت ها، تماشای مناظر بکر طبیعت است. آبشارها، رودهای خروشان، دشت های گلگون و جنگل های انبوه، مقصد خوبی برای اغلب گردشگران محسوب می گردد. اما کشور ایران به خصوص نواحی غرب و شمال غرب علاوه بر آب و هوای  منحصر به فردی که دارد، مملو از این مناظر طبیعی و چشم نواز می باشد و نقش پر رنگی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی، به خود اختصاص داده است.

دشت میشان
دشت میشان

دشت میشان الوند یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری استان همدان محسوب می شود که زیبایی چشم نوازی دارد. وجود منظره ای سرسبز و یک دست، این مکان را خاص و بکر نموده است. استان همدان یکی از استان های مهم کشور در صنعت گردشگری است که علاوه بر آثار تاریخی، مراکز طبیعی تفریحی زیادی نیز دارد. دشت میشان الوند یکی از نمونه های بارز طبیعت بکر و دست نخورده در ایران است. برای سفر به این منطقه باید از طریق رزرو آنلاین هتل، مکانی را برای توقف و استراحت، فراهم کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دانستنی هایی در مورد دشت میشان همدان :

دشت میشان و یا میدان میشان، یکی از دشت های کوه الوند محسوب می شود. این دشت وسیع و سر سبز در ارتفاعی حدود ٢۶٠٠ متر از سطح دریا قرار دارد. قرار گیری دشت میشان در مسیر اصلی صعود به قله الوند سبب شده بود تا در گذشته عشایر منطقه برای گذراندن زمان ییلاق، به این دشت سفر کنند. آب و هوای مناسب، چمن زار زیبا و بکر محیطی مناسب برای اتراق کوهنوردانی است که در پی صعود به قله های کوهستان الوند هستند. وجود چشمه های آب که در تمام فصول سال جاری هستند، پذیرای مسافران و گردشگران این دشت زیبا بوده و آب آشامیدنی این منطقه را تأمین می کنند.

دشت میشان
دشت میشان

با ورود به این دشت، دغدغه های روزمره زندگی ماشینی را از یاد خواهید برد و زیبایی های طبیعت را به عین خواهید دید. رنگ زرد گل های کوچک، در میان سبزی چمن زار، منظره ای وصف نشدنی را به تصویر می کشد. این دشت یک هکتاری، مکان مناسبی برای دراز کشیدن و لذت بردن از آسمان آبی و بدون آلودگی است. سکوت منطقه می تواند شما را در شنیدن صدای آب روان چشمه ها یاری نماید. در نزدیکی این دشت یک آبشار زیبا به ارتفاع ١٢ متر قرار دارد که برای بسیاری از طبیعت گردان جذاب است. بعد از گذشت از مسیری که در گذشته های دور، پذیرای کاروان های مختلف بوده است، به محل کتیبه باستانی گنجنامه می رسیم. این کتیبه ها متعلق به دوره حکومت داریوش و خشارشاه، دو پادشاه قدرتمند هخامنشی بوده است.

وجود دو پناهگاه کوهنوردی در این دشت سبب شده تا بسیاری از افراد، زمانی از سفر خود را صرف استراحت و نوشیدن چای در آنها کنند. در فصولی که بارندگی منطقه بیشتر است، با قرار گرفتن در این پناهگاه ها، احساس می کنید که در اقیانوسی از ابرها قرار دارید. زیبایی هر لحظه سفر به این دشت زیبا، توصیف ناپذیر است و برای مشاهده و تجربه آن، باید به این منطقه سفر نمود. تله کابین گنج نامه، یکی از امکانات رفاهی این منطقه است که بالا رفتن از مسیر کوهستانی را ساده تر می کند. پس می توانید لذت تله کابین سواری را نیز در دشت میشان الوند تجربه کنید. همجواری میدان میشان همدان با دره مراد بیگ، دره حیدریه، تخت نادر و چمن شاه نظر، طبیعت گردی این منطقه را جذاب تر کرده است.

دشت میشان
دشت میشان

بهترین زمان برای بازدید از این دشت

به طور کلی می توان گفت که دشت میشان همدان، در دو فصل بهار و پاییز بسیار زیباتر و دیدنی تر از سایر فصول سال است. از اوایل فروردین ماه تا اواسط مرداد ماه، آب و هوای منطقه خنک بوده و سر زندگی و نشاط در آن موج می زند. اما از اوایل مهر ماه تا اواسط آبان، می توان زیباترین پاییز عمر را در این منطقه مشاهده کرد. برای سفر به دشت میشان، باید لوازم مناسب نظیر چادر کوهنوردی، مواد خوراکی سبک و مناسب، لباس مناسب هر فصل را به همراه داشت تا بتوان اوقات دلپذیری را در پیش رو داشت.

دشت میشان
دشت میشان

راه رسیدن به این دشت دیدنی

برای رسیدن به دشت میشان الوند، باید در شهر همدان، از میدان امام (میدان مرکزی شهر) از طریق خیابان مهدیه، به سمت دانشگاه بوعلی سینا حرکت کرد. بعد از عبور از چهار راه دانشگاه، به سمت میدان قائم پیش رفت و سپس به سمت راست میدان رفت. با رسیدن به دو راهی عباس آباد و گنجنامه، باید به سمت کتیبه گنج نامه حرکت کرد. قبل از ورود به مسیر پیاده روی گنجنامه، در سمت راست، مسیر کوهپیمایی و رسیدن به دشت میشان مشخص و قابل رویت است.

امکانات رفاهی منطقه

همانطور که قبلا هم ذکر شد، یک تله کابین برای صعود به بخش های بالایی کوهستان الوند در این منطقه وجود دارد که بالا رفتن از کوه را ساده نموده است. وجود یک استراحتگاه در این منطقه به همراه رستوران، باعث شده تا دغدغه کمتری برای حمل مواد خوراکی توسط مسافران در این منطقه به وجود آید. اما به دلیل قرار گرفتن این دشت در فاصله حدود نه کیلومتری مرکز شهر همدان، مراکز رفاهی و فروشگاه های زیادی در آن وجود ندارد. لذا مسافران عزیز می توانند برای خرید سوغات و یا سرو غذاهای محلی شهر همدان، به داخل این شهر مراجعه نمایند.

دشت میشان
دشت میشان

از جمله غذاهای محلی شهر همدان می توان به آش گوجه فرنگی، کله جوش، آبگوشت قرمه سبزی و آش خشکبار این شهر اشاره کرد. هر ساله افراد زیادی برای چشیدن مزه این غذاهای خوشمزه به شهر همدان سفر می کنند.

دهکده فرهنگی ورزشی و توریستی گنجنامه نیز در فاصله دویست متری این دشت زیبا بنا شده و طرفداران زیادی دارد. فاصله های تقریبا کوتاه دشت میشان با سایر مناطق شهر همدان، سبب شده افراد فرصت بازدید از تمام آثار طبیعی و تاریخی را داشته باشند. برای مثال این دشت تا آرامگاه بابا طاهر عریان حدود ده کیلومتر، تا تپه هگمتانه حدود هفده کیلومتر و تا آرامگاه ابو علی سینا حدود یازده کیلومتر فاصله دارد. مسافران می توانند بعد از گذشت اوقاتی خوش و تکرار نشدنی، برای اسکان به هتل های شهر همدان مراجعه کنند. هتل آزادی همدان، مجتمع اقامتی عباس آباد و هتل بوعلی همدان از جمله ده ها هتل زیبا و مناسب این شهر هستند .

دشت میشان
دشت میشان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *