تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ژاپن

قلعه اوساکا ژاپن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قلعه اوساکا ژاپن

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ژاپن سفری به ژاپن خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام قلعه اوساکا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

اوساکا سومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان اوساکا است. خود شهر نزدیک به 2 میلیون نفر جمعیت دارد ولی با احتساب حومه جمعیت آن به 17 میلیون می رسد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قلعه اوساکا یکی از معروف ترین قلعه ها در کشور ژاپن است. این قلعه نقش مهمی در وحدت ژاپن در طول قرن شانزدهم و در دوره آزوچی-مومویاما ایفا نموده است.

قلعه اوساکا ژاپن
قلعه اوساکا ژاپن

قلعه اوساکا یا قلعه اوزاکا (Osaka Castle) ، قلعه ای است در اوساکای ژاپن. این قلعه، یکی از معروف ترین قلعه های ژاپن است و نقش مهمی در اتحاد ژاپن در طول قرن شانزدهم از دوره  Azuchi – Momoyama ایفا می کردقلعه اوزاکا، قصری عظیم و با شکوه است که محیط دیوار خارجی آن 13 کیلومتر براورد گردیده است و قسمت مرکزی آن بطور دیوارهای پیچ به دنبالچ متحدالمرکزی  احاطه گردیده است  که دائما تحت مراقبت قرار داشت. بر روی این دیوار ها ماموران مسلح با هوشیاری از قصر نگهبانی می کردند و مراقب هر خطری بودنند. ساختمان هشت طبقه این کاخ پرشکوه که طی سالهای 1583 تا 1598 میلادی بنا گردیده، “سمبل اوساکا “می باشد.

این قصر زیبا که پیرامون آن را یک خندق بزرگ آب احاطه کرده بر روی یک سکوی سنگی مرتفع به شکل هرمِ ناقص احداث شده بوده تا از هر گونه امکان حمله و هجوم جنگجویان در امان بماند. نکته قابل تأمل در خصوص این سازه ارزشمند موزه ای است که در درون آن احداث شده است.  تمام هشت طبقۀ این ساختمان زیبا به موزه تبدیل شده و مواردی در خصوص فرهنگ و تاریخ گذشته کشور ژاپن جهت بازدیدکنندگان قرار داده گردیده است. قابل ذکر است است که پوسته سازه به شکل سنتی خود حفظ گردیده است.

قلعه اوساکا ژاپن
قلعه اوزاکا ژاپن

تاریخچه قلعه اوساکا

قلعه اوساکا جزء معدود بناهایی است که در ساخت آن کلیه فرماندهان جنگی نیز موظف به همکاری در ساخت بودند. ژنرال «کاتو کیوماسان» بزرگ ترین سنگ این قلعه را که higo shi نام دارد و با 6 متر ارتفاع و 14 متر طول، در نزدیکی دروازه جنوبی واقع شده است را از جزیره «شادو» به اوساکا آورد. بعد از شکست هیدهیوشی در سال 1615، قلعه اوساکا نیز فروریخت اما «شگون» بلافاصله پس از شکست هیدهیوشی برای حفظ قدرت اش، قلعه را بازسازی کرد. اما مجدداً بعد از سقوط «Shogunate»، قلعه نابود شد و شکل امروزی آن حاصل بازسازی سال 1931 می باشد. این قلعه مهم از زمان آزوچی مومویاما (Azuchi-Momoyama) تا به حال نقشی اساسی در اتحاد ژاپن ایفا نموده است.

امروزه قلعه اوساکا به معروف ترین قلعه ژاپن تبدیل گردیده است و سمبل اوساکا می باشد.

قلعه اوساکا ژاپن
قلعه اوساکا ژاپن

معماری

برج اصلی قلعه، 24 متر ارتفاع و 5 طبقه دارد که چشم اندازی زیبا از شهر را ارائه می دهد. در هر طبق از این برج نمایشگاه هایی با مضمون شهر و قلعه اوساکا برگزار خواهد شد که بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. محیط دیوار خارجی قلعه حدود 13 کیلومتر می باشد. قسمت مرکزی نیز دارای دیوارهای پیچ به دنبالچ و متحدالمرکزی می باشد. در زمان گذشته بر روی سراسر دیوارهای قلعه نگهبانانی وجود داشتند که شبانه روز نگهبانی می دادند و مراقب هر خطری بودند. ساختمان 8 طبقه موجود در کاخ نیز بین سال های 1583 و 1598 میلادی ساخته شد.

اطراف قلعه را نیز یک خندق بزرگ فراگرفته و خود قلعه نیز بر روی سنگی مرتفع و هرمی شکل بنا گردیده است. این قابلیت قلعه را در مقابل حمله جنگجویان حفظ می کرد.

قلعه اوساکا ژاپن
قلعه اوزاکا ژاپن

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *