تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

پارک ناژوان اصفهان کجاست ؟ + آدرس و جاذبه های دیدنی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی ناژوان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اصفهان را تصمیم گرفتیم تا شما را با پارک ناژوان که یکی از پارکهای جنگلی و محبوب این شهر است آشنا کنیم. اگر به دنبال مکانهای تفریحی در اصفهان میگردید این پارک خوش آب و هوا میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با امکانات و نکات ضرروی این پارک آشنا شوید

منطقه جنگلی پارک ناژوان از معدود باغ‌ های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد. زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان که وابسته به شهرداری اصفهان است در این باغ فضاهایی چون تله سیژ، زمین‌ های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌ های بازی کودکان، ایستگاه‌ های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌ رانی و محوطهٔ دوچرخه‌ سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ناژوان با زمینهای کشاورزی، باغ‌ های دو سویه و رودخانه زاینده رود با توسعه شهری محصور شده است. اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن در مجموع اقلیم معتدلتری نسبت به اصفهان دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگراه شهید حبیب‌ اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود در مجاورت باغ پرندگان امکان‌ پذیر می‌باشد. این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود می‌باشد و سرچشمه اکثر مادی‌ های شهر اصفهان از این منطقه ناژوان است.

پارک جنگلی ناژوان

این پارک جنگلی بسیار خرم و زیبا به وسعت ۱۲۰۰ هکتار در حاشیه شمالی و جنوبی رودخانه زاینده رود واقع است که توسط اراضی کشاورزی، باغ های دو سویه و رودخانه زاینده رود با توسعه شهری محصور شده است. اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن در مجموع اقلیم معتدلتری نسبت به اصفهان دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگراه شهید حبیب اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود در مجاورت باغ پرندگان امکان پذیر می باشد. این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود میباشد و سرچشمه اکثر مادی های شهر اصفهان از این منطقه ناژوان است.

رطوبت بیشتر، وزش نسیم های محلی و اختلاف دما با شهر شرایط بسیار مناسبی را از نظر آب و هوایی برای این بخش از پیرامون شهر ایجاد می کند که همراه با چشم اندازهای زیبا، جاذبه بسیار زیادی را برای شهروندان در زمینه گذران اوقات فراغت، تفریح، پیاده روی و ورزش فراهم کرده است.

با توجه به وضعیت قرار گرفتن این پارک در مسیر بادهای غربی – جنوب غرب به شمال شرق و وضعیت قرار گرفتن اکثر صنایع آلاینده در غرب اصفهان این پارک به عنوان فیلتر طبیعی برای شهر اصفهان عمل می نماید و بر همین اساس است که اراضی ناژوان را به عنوان ریه شهر اصفهان می شناسند و هرگونه دخل و تصرف و تغییر در ساختار طبیعی این پارک موجب تشدید وضعیت بحرانی آلودگی شهر اصفهان و وضعیت خطرناکی برای کلان شهر اصفهان به وجود خواهد آورد.
پارک جنگلی ناژوان دارای مراکز گردشگری زیر می باشد:
باغ پرندگان
باغ موزه پروانه ها
باغ خزندگان زنده
تله سیژ
پارک آبی کودکان
پارک جنگلی ناژوان

باغ پرندگان

باغ پرندگان معروف ترین جاذبه گردشگری اصفهان در پارک ناژوان، در ساحل زاینده‌ رود قرار دارد. این موقعیت یکی از بهترین مکان‌ها در حاشیه زاینده‌رود و از نظر آب‌و‌هوا، مناسب‌ترین محل برای نگهداری این پرندگان است. بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به این مجموعه استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی‌های آنلاین است. برای دسترسی شخصی از پل وحید به‌سمت سه‌راه سیمین در امتداد پارک ناژوان پیش بروید. نرسیده به خیابان سیمین (سهروردی)، بعد از میدان به‌سمت راست بپیچید و وارد پارک ناژوان شوید. در پارک کافی است در خیابان الفت پیش بروید تا به باغ پرندگان اصفهان برسید. شلوغی و ترافیک را در ایام پرگردشگر و تعطیلات در نظر بگیرید.

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *