تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

جاهای دیدنی مازندران | تفریحات و جاذبه‌ ها با نقشه و عکس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی مازندران

در این مقاله از معرفی بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی مازندران آشنا کنیم. این استان سرسبز و شمالی دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی است که در این مقاله تعدادی از محبوب ترین این مکان ها را به شما علاقمندان به سفر معرفی خواهیم کرد در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

استان مازندران استانی سرسبز و زیبا در شمال ایران و در کرانه های جنوبی دریای خزر می باشد. این استان هم مرز با استانهای گلستان، سمنان ، تهران ، البرز، قزوین و گیلان است. شهرستان ساری، مرکز و پرجمعیت ترین شهر استان مازندران است.  این استان از لحاظ جاذبه های گردشگری و جذب توریست رتبه یک را در ایران دارا است و از جنگل، دشت، کوه، تاریخ و دریا سود بسزایی می برد. قله دماوند مرتفع ترین قله ایران در استان مازندران و در شهرستان آمل قرار دارد.

باداب سورت

درست در شمال شرق استان زیبای مازندران و در نزدیکی شهر ساری، پله‌ هایی از جنس نور و به نام « باداب سورت » قرار دارد. این جا، جایی شبیه به سرزمین رویاهاست. می‌توانید بچشید آبی را که مزه اش گاهی شور و گاهی شیرین است رنگش گاه سفید و گاه اخرایی و حتی گاهی سیاه است. فاصله این چشمه از سطح دریا 1841 متر است و بدون شک یکی از جاذبه های بی نظیر ایران است . اطراف چشمه های باداب سورت پوشیده از درختچه‌ های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌ های سوزنی برگ است


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

روستای لاویج

«روستای لاویج» یکی از توابع نور (یکی از شهرستان‌های اصلی استان مازندران) محسوب می‌شود، دارای جاذبه‌ های غنی از هر حیث است. از آب‌ گرم لاویج و آبشار حرام او تا کلیسای آنتوان مقدس و خانه نیما یوشیج، از معروف‌ ترین جاذبه‌‌ های این روستا به شمار می‌آیند. به‌ اقتضای طبیعت لاویج، پرورش زنبور عسل و زنبورداری از کسب‌ و کارهای رایج مردم این منطقه به‌ شمار می‌رود و عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصربه‌ فرد خود، اصلی‌ ترین سوغات این روستا است.

روستای لاویج

دریاچه چورت

اگر به دنبال پیدا کردن منظره‌ای بکر با هوایی بسیار معتدل هستید، « دریاچه‌ چورت » یکی از بهترین گزینه‌ های شما در استان مازندران می‌تواند باشد.این دریاچه که به خواهرخوانده‌ی دریای خزر معروف است در ۳۵۰ کیلومتری تهران و در جنگل‌ های بکر روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده است.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی معروف به دالان بهشت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است.آب و هوای لطیف و بوی رطوبت پیچیده در هوای این جنگل رویایی باعث شده است هر بیننده‌ای که پا در این جنگل گذاشته ساعت‌ های متمادی در آن سرگردان شود و حتی ذره‌ای گذر ساعت را حس نکند. اگر شما از آن دست کمپ دوستانی هستید که علاقه‌ی زیادی به اقامت در جنگل را دارید، فصل بهار و تابستان بهترین موقع برای کمپ زدن در این جنگل می‌باشد.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

دریاچه سد لار

در ۱۳ کیلومتری پلور، یکی از بزرگ‌ترین و خیره کننده‌ترین سد‌های ایران به نام «لار» قرار دارد. چشمه‌های زیاد این منطقه و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی که به مددش هم می‌توان فلامینگو و کبک دید و هم پلنگ و بزکوهی از لار، منطقه‌ای همه چیز تمامی ساخته است. همچنین قسمتی از پارک ملی لار در شهرستان آمل استان مازندران و قسمت دیگر آن در بخش لواسانات شهرستان شمیران استان تهران قرار دارد.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

جنگل‌های دوهزار

یکی از زیباترین و فوق العاده‌ترین مناطق گردشگری و توریستی که در شهرستان تنکابن مازندران به چشم می‌ آید، «جنگل‌ های دو هزار» است. برای دیدن و حس کردن هر چه بیشتر این جنگل کافیست به منطقه‌ی چالدره این جنگل پابگذارید تا دیگر نتوانید از این جنگل دل بکنید.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

آبشار آب پری

در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی نور مازندران و در نزدیکی منطقه‌ ی رویان، آبشاری خارق‌ العاده و اسرار آمیز به نام « آبشار آب‌ پری » یا آب رویان قرار دارد. هر چند آبشار آب پری که نامش برگرفته از افسانه‌ هاست، شباهت چندانی به آبشار ندارد، همچنین از دیگر دلایل پر بازدید بودن این آبشار، نزدیکی آن به زادگاه شاعر معروف، نیما یوشیج است.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

پل وَرسک

یکی از قدیمی‌ ترین پل‌ های راه‌ آهن که نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده، «پل وَرسک» است.دلیل نام‌گیری این پل به وَرسک نزدیکی آن به یکی از روستاهای زیبای شهرستان سوادکوه می‌باشد؛ همچنین کارشناسان، پل وَرسک را از شاهکارهای مهندسی معرفی می‌کنند و آن را در گروه مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار فنی و مهندسی راه‌آهن در شمال کشور می‌دانند.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

دشت دریاسر

«دشت دریاسر» یا همان دشت اردیبهشت ایران، از آن دست دشت‌ های خیره کننده و رویایی محسوب می‌شود که در فصل بهار میزبان گل‌ های بابونه زرد رنگ است و هر بیننده‌ ای را با عطر و رنگ خود به وجد می‌ آورد.این دشت علاوه بر زیبایی‌ های خود، برای این قسمت از طبیعت مازندران حکم یک مرز را دارد که پوشش سبز و جنگلی را از پوشش برفی و یخچالی کوه الموت جدا کرده و به عنوان یک نقطه ی اتصال میان این دو عمل می کند.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

فیلبند

«فیلبند» از آن دست ییلاق‌ های ایرانی به شمار می‌ آید که به دلیل ارتفاع ۲۷۰۰ متری اش از سطح دریا، سرزمین ابرها و بام شرقی مازندران می‌گویند. فیلبند یا فلبند یکی از ییلاقات مازندران که در بهار و تابستان برای فرار از گرمای هوا می‌توان به آن پناه برد.

جاهای دیدنی مازندران
جاهای دیدنی مازندران

آبشار ارنگه جاده چالوس

جاده چالوس یکی از مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود که از ابتدای آن تا انتها چندین روستا را در دل خود جای داده است.آبشار آدران یا آبشار ارنگه کرج – جاده چالوس در استان البرز واقع است. آبشار هفت چشمه نیز در کیلومتر 17 جاده کرج – چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده و یکی از جذابیتهای گردشگری منطقه به شمار می آید.برای ورود به مسیر آبشار می توانید وسیله خود را روبروی رستوران هفت چشمه پارک نمایید و یا  بعد از کیوسک حلال احمر و امداد خودرو سایپا آدران با دیدن تابلوی ارنگه به سوی راست بپیچید و وارد آن جاده بشوید و بعد از پیمودن راهی کوتاه وسیله خود را در نزدیکی ویلایی که در ابتدای جاده قرار دارد پارک نمایید و از همانجا پیاده روی را شروع نمایید. این آبشار در بالا دست رودخانه خروشان ارنگه جاده چالوس قرار گرفته است.

آبشار ارنگه جاده چالوس

روستای تاریخی زانوس

روستای زانوس دارای فرهنگی غنی، محیط طبیعی بکر و دست نخورده، آب و هوای مطبوع و چشمه سارهای زلال و آب فراوان می باشد. این روستا از تاریخی کهن و قدمتی بیش از 1500 ساله برخوردار است. وجود تپه های باستانی سوسم کتی (تپه گل سوسن) که در اول فصل بهار محل رویش این گل هست و همچنین تپه های قلاکتی و عروس کتی و همچنین منطقه معروف به بازار کلا و آثار کانال و آبراههای سفالی موجود در بستر روستا به قدمت بیش از 1500 ساله این روستا دلالت دارد.

روستای تاریخی زانوس

مرداب هسل چالوس

مسیری که از روستا به جنگل و کنار مرداب می‌رسد به خودی خود قشنگ و دلنشین است. درخت‌هایی که آسمان را پوشانده، صدای جک و جانورهایی که شنیده می‌شود و سکوتی که کمتر در زندگی ماها پیش می‌آید. اگر خوش شانس باشید، سنجاب و جوجه تیغی یا آهو هم می‌بینید و کمی بالاتر که بروید درختان پرپشت ممرز، خرمالو، راش و آلو هم به چشمتان می‌خورد. اما از اینها که بگذریم جاذبه اصلی همان مرداب هسل است که آبش در هر فصلی به رنگی درمی‌آید. شما اگر فروردین تا اردیبهشت را برای رفتن به اینجا انتخاب کنید، جلبک های روی مرداب که نیم سانتی متری ضخامت دارند، به رنگ صورتی کدر درمی‌ آیند، اردیبهشت تا تیر اینجا سبزرنگ است و پاییز که می‌رسد، مردابی رنگارنگ را می‌بینید که به رنگ سبز، نارنجی و قرمز درآمده و برگ‌هایی که در حاشیه‌اش ریخته، زیبایی‌اش را جادویی کرده است. قدیم‌ها، زالو و لاکپشت و وزغ در اطراف دریاچه زیاد بود، ولی بعد که جاده نزدیکش را ساختند آنها هم کم کم از این منطقه رخت بربستند.

مرداب هسل کجاست ؟


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *