تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


تایلند

بازار شناور پاتایا تایلند | Pattaya Floating Market 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار شناور پاتایا 

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی تایلند در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در تایلند آشنا کنیم. این جای دیدنی که بازار شناور پاتایا نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد تایلند می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پاتایا، یکی از شهرهای ساحلی و پر طرفدار تایلند است که سالانه چندین میلیون مسافر را به خود می خواند. سفر به پاتایا با تفریحات آبی و هیجانی، گشت و گذار در طبیعت بکر و دوست داشتنی، خیابان گردی و بازار گردی و… همراه است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قطعاً یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر محبوب پاتایا، بازار شناور آن است. زمانی که بازار شناور پاتایا را برای گشت و گذار انتخاب می نمایید، باید بدانید که این تنها یک بازار گردی ساده نیست. همه چیز در این جا رنگ و رو و شکل جدیدی دارد که به جز تایلند در هیچ جای دیگری در دنیا مشابه آن را نخواهید دید. برای این گردش هیجان انگیز لازم نیست پیاده روی نمایید، بلکه تنها در قایق های بازار می نشینید و گردشی آبی را آغاز خواهید کرد.بازار شناور پاتایا 

بازار شناور پاتایا در محیطی به مساحت 100,000 متر مربع پراکنده شده و به گونه ای ساخته گردیده است که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. از شاخصه های بازار شناور می توان به وجود تعدادی از بهترین غذافروشی های خیابانی در این ناحیه اشاره کرد. در اینجا می توانید انواع نودل، پد تایلندی، تام یام و شیرینی های ویژه ی تایلندی را پیدا نمایید.

بازار شناور پاتایا بیان می کند که بزرگترین بازار شناور در جهان است. این بازار، در سال 2008 برای استفاده عموم باز افتتاح شد و به سرعت محبوبیت خود را در میان جاذبه های پاتایا پیدا کرد. هم اکنون این بازار، تبدیل به یکی از شلوغ ترین جاذبه های پاتایا گردیده است.

بازار شناور پاتایا، متوسط یک تاجر محلی به نام Warida Sae-eung ساخته گردیده است. مجموع مساحتی که این بازار را پوشش می دهد، 100،000 متر مربع بوده و دارای چهار منطقه اصلی است. هر یک از چهار بخش های اصلی بازار نشان دهنده معماری و فرهنگ تایلند در چهار ناحیه شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوب تایلند است. در ننتیجه خود تبدیل به موزه ای از فرهنگ تایلندی گردیده است.بازار شناور پاتایا 

برنامه و ساعات نمایش های بازار

  • نمایش درام های شناور با دم هایی طولانی: ساعت 10 صبح تا 11 بعدازظهر
  • اجرای موسیقی معاصر تایلندی: 11:30 صبح تا 12:00 بعدازظهر، 12:30 صبح تا 1 پس از ظهر، 6:30 تا 7:00 پس از ظهر
  • سی بوکس (بوکسی که بر روی صفحات شناور بر روی آب اجرا خواهد شد): 1:15 صبح – 1:45 پس از ظهر، 3:15 صبح 3:45 پس از ظهر، 5: 00-5: 30 پس از ظهر
  • بوکس قدیمی تک-چک (Tap-Chak): 2:00 pm-2:30pm
  • نمایش شناور گروه موسیقی تایلندی: از ساعت 2:30  تا 30:30، 4:30 پس از ظهر تا 4:45 و 5:15  پس از ظهر تا 5:45 پس از ظهر
  • مسابقات پاروزنی درون بشکه: ساعت 6 تا 6:15 پس از ظهر

امکانات و خدمات بازار

قایقرانی و پارو زدنی در میان کانال های آبی به طول 100 هزار متر مربع و عبور از میان 114 مغازه و فروشندگان قایقی مهم ترین جاذبه تفریحی این بازار است.

در هر یک از چهار منطقه این بازار می توانید رستوران هایی که غذاهای محلی همان نواحی و مغازه هایی که سوغاتی ها و صنایع دستی مخصوص به آن مناطق را می فروشند، ببینید. پس به عنوان مثال برای تجربه غذاهای چیانگ مای حتما لازم ندارید که به چیانگ مای در شمال تایلند سفر نمایید، بلکه می توانید در قسمت شمالی بازار به یک رستوران شناور با غذاهای محلی شمال تایلند بروید.

در صورتی که در پی خرید لباس های سنتی تایلندی هستید، در بازار شناور پاتایا بهترین نمونه های آن را می توانید خریداری نمایید.

از بهترین غذاهای تایلندی و خوراکی های خوشمزه که متوسط محلی ها تهیه و طبخ می شوند، سفارش دهید. یکی از بهترین رستوران های آن، باربیکیوی کروکودیل نام دارد.

تمام نمایش ها را در زمان پس از ظهر و هر روز در اینجا و بر بالای پل های چوبی یا در بخش ورودی بازار مشاهده خواهید کرد.بازار شناور پاتایا 

نحوه دسترسی به بازار شناور پاتایا تایلند

در صورتی که ماشین کرایه ای و شخصی ندارید، بهترین شیوه برای رسیدن به بازار شناور پاتایا و ورودی آن، اتوبوس های سفید بات به نام سنگتائو (songthaew) است. برای رسیدن به این اتوبوس ها به سوی جنوب بزرگراه سوخومویت (Sukhumvit highway) بروید. این شیوه ارزان ترین راه برای رسیدن به بازار است. از جنوب پاتایا و برای سفر 5٫3 کیلومتری تقریبا 10 تا 20 بات برای هر نفر باید هزینه نمایید. همچنین یکی از آسان ترین راه ها برای رسیدن به این مکان، استفاده از تاکسی های معروف تایلند به نام گربتاکسی (GrabTaxi) است. همچنین در صورتی که از منتظر ماندن برای زدن مسافر اتوبوس های رنگ آبی بات خسته نخواهید شد، می توانید با این اتوبوس ها نیز خود را به این بازار برسانید.

  • ساعات بازدید: بازار شناور پاتایا از ساعت 9 صبح تا 8 پس از ظهر و از روزهای دوشنبه تا یکشنبه هر هفته باز است. هر چند مغازه ها از ساعت 9 صبح در این روزها، باز هستند و ساعت 7 شب می بندند.
  • هزینه بلیط ورودی بازار شناور پاتایا 200 بات است که پیش از ورود باید بپردازید.
  • آدرس و اطلاعات تماس: بازار شناور پاتایا، 451/304 مو 12، جاده سوخومویت پاتایا
  • تلفن: 038 706340
  • آدرس سایت: www.pattayafloatingmarket.com

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *